09 januari 2014

Uppföljning på Yahoo!

Det här är ju verkligen inte rykande färskt men jag tänkte ändå att jag skulle följa upp det jag skrev tidigare om Yahoo's väg mot en ny spännande logotyp. Det var första gången på 20 år som logotypen skulle fräschas upp och den skulle spegla den nya eran som företaget var på väg in i.

Jag tycker väl att det gick sådär.












Det känns som att de fegade ur någonstans på vägen. Under en 30-dagarsperiod la de upp alla möjliga olika varianter av skiftande kvalitet men ändå. Men i slutendan mynnade hela spektaklet ut i detta? Jag förstår inte riktigt. Den gamla känns väl lite daterad och barnslig men detta är ju bara tråkigt. Visst den är inte ful men Yahoo är verkligen ett av de företag som verkligen hade kunnat tänja på gränserna. 
Vad tycker du?

Bilder och inspiration från Brand New. Där finns fler bilder och filmer om logotypen. 



Inga kommentarer: