28 januari 2014

Sport.

Det verkar som att Team Sportia har bytt logotyp. Jag hittar inte så mycket information om det eller vilka som gjort den dock. Team Sportia verkar ha legat lite risigt till och har precis duckat en konkurs med hjälp av en rekonstruktionen av hela företaget. Men de verkar ha fått nya krafter av detta och kör nu så det ryker med reklam på tv och ny profil. Det var väl på tiden kan jag tycka. Den är helt klart en förbättring och jag kan gilla att de håller kvar vid något slags stencil-aktigt typsnitt och sin röda färg. Men det känns lite skumt att den är högerställd. Jag undrar vad tanken är med det.































Så ok den är väl godkänd men är ju inte i närheten av vad Stockholm Design Lab gjorde för Stadium. Den är ju så otroligt bra. En av de absolut bästa varumärkesutvecklingen på svenska marknaden. Sportig och modern men kommer ändå kunna hålla länge utan att bli daterad. Man kan ju hoppas att det är dags för Intersport snart också. Jag har tittat på det varumärket och skakat på huvudet i många år nu.



Inga kommentarer: